ქ.მარტვილის აზა ადამიას სახელობის N2 საჯარო სკოლა
კლასგარეშე საქმიანობა-კონკურსებისათვის
ოლიმპიადებისათვის, მოსწავლეების მომზადება.
საგანი-მათემატიკა
კლასი-მე-3
3-4 თვე(იანვარი-აპრილი)
პროგრამის მიზნები
და ამოცანები:
§
მოსწავლეთა
აკადემიური და ინტელექტუალური უნარების განვითარების ხელშეწყობა;
§
მოსწავლეთა
სოციალური ურთიერთობების განვითარების გაუმჯობესება;
§
ტექნოლოგიური
შესაძლებლობების ეფექტიანად გამოყენება;
§
ინფორმაციის
მოპოვება,დამუშავება და ანალიზი;
§
საკუთარი
შესაძლებლობების და ინტერესების განვითარება და მათი რეალიზება;
§
მოსწავლეებისთვის
აზროვნების უნარი განვითარება;
§
ცხოვრებისეული ამოცანების გადასაწყვეტად საჭირო ცოდნის
გადაცემა და ამ ცოდნის პრაქტიკულად გამოყენების უნარის განვითარება;
§
დროის
ეფექტურად მართვა
§
მოტივაციის
ამაღლება
ძირითადი უნარ-ჩვევები,რომელთა
გამომუშავებასაც ხელს უწყობს პროგრამა:
§
მსჯელობა-დასაბუთების
უნარი;
§
ვარაუდის
გამოთქმა;
§
პრობლემის
გადაჭრის გზების დასახვა;
§
კომუნიკაცია;
§
ტერმინების,აღნიშვნებისა
და სიმბოლოების კორექტულად გამოყენება;
§
მოდელირება;
§
ყოველდღიურ
ცხოვრებაში მათემატიკური ობიექტებისა და პროცესების შემჩნევა და მათი თვისებების გამოყენება
პრაქტიკული(ყოფითი)ამოცანების გადაჭრისას;
§
დამოუკიდებლობა;
§
თანამშრომლობა
ჯგუფური თუ წყვილებში სამოშაოების შესრულებისას
§
სამუშაოს
ორგანიზების დაგეგმვის ხერხებისა და მეთოდების ფლობა
პროგრამაში გამოყოფილი
მიმართულებები:
1.რიცხვები და მოქმედებები
2.გეომეტრია და სივრცის
აღქმა
3.მონაცემთა ანალიზი,სტატისტიკა
და ალბათობა
4.კანონზომიერებები
და ალგებრა
სწავლების მეთოდები და სტრატეგიები:
§
ინდივიდუალური
მუშაობა;
§
წყვილებში
მუშაობა;
§
ჯგუფური
მუშაობა;
§
ურთიერთსწავლება;
§
ინფორმაციის
მოპოვება,ორგანიზება;
§
შეჯამება
და დასკვნების გამოტანა;
§
ჩანაწერების
გაკეთება;
შეფასება:
§
ტესტირება
(როგორც შეფასების ინსტრუმენტი);
§
თანატოლთა
შეფასება;
§
გონებრივი
იერიში
§
ბარათებით
მუშაობა
პროგრამის შინაარსი
მიმართულების მიხედვით:
1.რიცხვები და მოქმედებები
შინაარსი:
1.ნატურალური რიცხვები
2.ათობითი პოზიციური
სისტემის დემონსტრირება და გამოყენება
3.არითმეტიკული მოქმედებები
ნატურალურ რიცხვებზე
4.რიცხვების გამოყენება
2.გეომეტრია და სივრცის
აღქმა
3.კანონზომიერება
და ალგებრა
4.მონაცემთა ანალიზი
,,ალბათობა და სტატისტიკა“
თემა |
მიზანი |
აქტივობა |
რესურსი |
რიცხვები და მოქმედებები
კანონზომიერება და ალგებრა
გეომეტრია და სივრცის აღქმა
მონაცემთა ანალიზი ,,ალბათობა და სტატისტიკა“
შემაჯამებელი შეხვედრა |
მათ.III 1 გამოსახავს,ადარებს და ალაგებს ნატურალურ
რიცხვებს პოზიციური სისტემის გამოყენებით. მათ.III 2.იყენებს შეკრება-გამოკლების მოქმედებათა
შესრულების რომელიმე ხერხს. მათ III.3 ასრულებს გამრავლება-გაყოფის მოქმედებებს
და აკავშირებს მათ შეკრება-გამოკლებასთან და ერთმანეთთან მათ. III.4 წყვეტს გამოთვლებთან,თვლასთან და შეფასებასთან
დაკავშირებულ საკითხებს.
მათ.III.5 წარმოადგენს,ადარებს და ივლევს საგნებისა
და ნახატების,ფიგურების პერიოდულ განლაგებეს(მიმდევრობებს) მათ.III.6 განავრცობს,გამოსახავს და იკვლევს საგნებს
შორის ან საგნებსა და მათ ატრიბუტებს შორის მოცემულ შესაბამისობას მათ.III.7 პრობლემის გადასაჭრელად ადგენს და იყენებს
რიცხვით გამოსახულების შემცველ ტოლობას.
მათ.III.8 ამოიცნობს და აღწერს გეომეტრიულ ფიგურებს
მათ.III.9 ქმნის ბრტყელი ფიგურები გრაფიკულ გამოსახულებებსდა
მოდელებს მათ.III.10 პოულობს საგანთა და ფიგურათა წრფივ ზომებს
და ობიქტთა შორის მანძილებს.
მათ.III.11
აგროვებს თვისობრივ და რაოდენობრივ მონაცემებს მოცემულ თემასთან ან გამოსაკვლევ ობიექტთან
დაკავშირებით მათ.III.12 აწესრიგებს და წარმოადგენს რაოდენობრივ და თვისებრივ
მონაცემებს.
შევაფასოთ საბოლოოდ გარკვეული მუშაობის პროცესი |
აქტივობა 1 გასული წლების ოლიმპიადის ნიმუშების შესაბამისი თემის
ტიპური სავარჯიშოების განხილვა. აქტივობა 2 ინტერნეტ რესურსით მოძიება და მსჯელობა,შესაბამის
თეორიულ მასალსთან დაკავშირება აქტივობა 3 მასალის განმტკიცების მიზნით მრავალფეროვანი მაგალითების,ამოცანების
და სავარჯიშოების ამოხსნა.ინდივიდუალურად წყვილებსა თუ ჯგუფში დავალების ტიპიდან გამომდინარე
საჭირო სკაფოლდინგის გათვალისწინებით. აქტივობა 4 საშინაო დავალება
აქტივობა 1. გასული წლების ოლიმპიადის ნიმუშების შესაბამისი თემის
ტიპური სავარჯიშოების განხილვა. აქტივობა 2. მასალის განმტკიცების მიზნით მრავალფეროვანი მაგალითების,ამოცანების
და სავარჯიშოების ამოხსნა აქტივობა 3. საშინაო დავალება
აქტივობა 1 გასული წლების ოლიმპიადის ნიმუშების თემის ტიპური
სავარჯიშოების განხილვა. აქტივობა 2 ინტერნეტ რესურსით მოძიება და მსჯელობა შესაბამის
თეორიულ მასალასთან დაკავშირებით. აქტივობა 3.მასალის განმტკიცების მიზნით მრავალფეროვანი
მაგალითების,ამოცანების და სავარჯიშოების ამოხსნა აქტივობა 4. საშინაო დავალება
აქტივობა 1 გასული წლების ოლიმპიადის ნიმუშების თემის ტიპური
სავარჯიშოების განხილვა. აქტივობა 2 ინტერნეტ რესურსით მოძიება და მსჯელობა შესაბამის
თეორიულ მასალასთან დაკავშირებით. აქტივობა 3.მასალის განმტკიცების მიზნით მრავალფეროვანი
მაგალითების,ამოცანების და სავარჯიშოების ამოხსნა აქტივობა 4. საშინაო დავალება
შემუშავებული ანალოგიური ვარიანტის შესრულება დამოუკიდებლად.დროის
ლიმიტის დაცვით. |
დაფა,ცარცი,ისტი,გასული წლების ნიმუშები,სხვადასხვა
ოლიმპიადებიდან.რუხაძის დამხმარე სახელმძღვანელო
დაფა,ცარცი,ისტი,გასული წლების ნიმუშები,სხვადასხვა
ოლიმპიადებიდან.რუხაძის დამხმარე სავარჯიშოები,გოგიშვილის სახელმძღვანელო.მსგავსი
საგნები,ფიგურები.
დაფა,ცარცი,ისტი.ფოკუსირებული ტესტების შესაბამის
თემაზე,გასული წლების ნიუშები სხვადასხვა ოლიმპიადებიდან.რუხაძის დამხმარე სავარჯიშოები.გოგიშვილი-ვეფხვაძის
სახელმძღვანელო.
დაფა,ცარცი,გასული წლების ნიმუშები სხვადასხვა ოლიმპიადებიდან
. რუხაძის დამხმარე სავარჯიშოები.გოგიშვილის სახელმძღვანელო.
სამუშაო ტესტები,საწერი საშუალებები.
|
რეფლექსია
კონკურსებსა და ოლიმპიადებში მონაწილეობამნიშვნელოვანი
გამოწვევაამოსწავლეთათვის. მიუხედავად შედეგისა მოსწავლეთა წინაშე ახალი ასპარეზი იშლება
წარმატების მისაღწევად,საკუთარი შესაძლებლობების შესამოწმებლად და მეტად მოტივირებულნი
ეუფლებიან საგნებს.სწავლება აქტიობების მრავალფეროვნებით გამოირჩევა და შესაბამისად
მონაწილეობის მსურველ მოსწავლეთა წრეც ფართოვდება.
ასევეა მასწავლებელებისათვის :წარმატებული მოსწავლე
ერთე-ერთი კრიტერიუმია წარმატებული მასწავლებლისა.
ჩემს მიერ ოლიმპიადისათვის მოსამზადებელი სამიზნე ჯგუფი
მე-2 ა კლასი გახდა,კონკურსში მონაწილეობის მისაღებად 22 მოსწავლე გამოვიდა.
პირველივე მეცადინეობაზე განვიხილეთ ყველა სავალდებულო
და დამატებითი საკითხები,შევიმუშავე სამუშაო გეგმა.შემდეგი აქტივობების მიზანი იყო
-მათემატიკური ტერმინოლოგიის,შეკრება-გამოკლების,ამოცანების,უტოლობების,გეომეტრიული
ფიგურების განმტკიცება.
ბოლო მეცადინეობაზე ჩავატარეთ ტესტირება.მოსწავლეებმა
გაუმჯობესებული შედეგი აჩვენეს.შედეგებმა ცხადყო,რომ წინარე და არსებული მოსწავლეთა
ცოდნის დონის მიხედვით თუ ვიმსჯელებთ,ბავშვები ცუდად არ მოემზადნენ ოლიმპიადისთვის.
მსოფლიო ოლიმპიადა ერთ ტურად ჩატარდა.2019 წლის 20 აპრილს.22
მოსწავლიდან ერთმა მოსწავლემ საქართველოში პირველი ადგილი დაიკავა,
და უმაღლესი ჯილდოს კენგურუს ჩანთის მფლობელი გახდა. დნარენები კი MathBag-ის ოლიმპადის
დიპლომების მფლობელები გახდნენ,რა თქმა უნდა,ხარვეზებიც იყო,რომლებსაც გამოვასწორებთ
მომდევნო ტურებისათვის მზადების პროცესში.
რას გავითვალისწინებ მომავალში? ამ მიმართულებით ჩემთვის უცხო არ არის მუშაობა და მაქვს საკმარისი გამოცდილება, თუმცა თავი იჩინა
გარკვეულმა პრობლემებმა, მომავალში გავითვალისწინებ
ამ ხარვეზებს. შევიმუშავებთ ახლებურ მეთოდებს,საინტერესო და საჭიროებებზე მორგებული
აქტივობებით, მოქნილი რესურსებით,ზუსტად დავგეგმავთ
იმ სტრატეგიებს,რომლებიც დაეხმარებათ მოსწავლეებს მიზნის მიღწევაში,ტურიდან ტურამდე
შედეგების გამუჯობესებასა და ზრდაში.
No comments:
Post a Comment