ქართული ენის წრე ,,ნორჩი მკითხველი"


                                                    წრის სამუშაო გეგმა
სკოლის დასახელება
მარტვილის N2 საჯარო სკოლა
წრის სახელწოდება
,,ნორჩი მკითხველი“
საგანი
ქართული ენა და ლიტერატურა
სამიზნე ჯგუფი
მე-3 კლასი
ვადები
2019-2020 სასწ. წლის I სემესტრი
მეცადინეობის ხანგრძლივბა
45 წთ
მოსწავლეთა რაოდენობა
24



წრის მუსაობის მიზანი: მხატვრულილიტერატურის გამოყენებით კითხვისადმი ინტერესის გაღვივება, მეტყველების განვითარება, ლექსიკური მარაგის გამდიდრება

წრეზე მუშაობით ხელს შევუწყობ მოსწავლეებს შევაყვაროკითხვა, განუვითარო მეტყველება, გავიმდიდრო ლექსიკური მარგი,  განუვითარო ლოგიკური აზროვნება.
წრეზე მუშაობისას განვახორციელებთ შემდეგ აქტივობებს:
Ø  გამომეტყველებით კითხვა;
Ø  წაკითხული ტექსტის ლგიკური თანმიმდევრობით გადმოცემა და შინაარსის გააზრება ;
Ø  ტექსტის კონსტრუირება;
Ø  წაკითხულის დაკავშირება ილუსტრაციასტან;
Ø  შევეხებით გრამატიკულ ნაწილს-სიტყვა, მარცვალი, სიტყვის გადატანა, არსებითი სახელების დაჯგუფება.
Ø  ტექსტის დაყოფა, დასათაურება;
Ø  როლური თამაში.
მოსალოდნელი შედეგები:  ქართ. III. მოსწავლე ფლობს კითხვის ტექნიკას.
ქართ. III. 7 მოსწავლეს შეუძლია ლიტერატურული ტექსტის მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების შექმნა.
ქართ. III. 9 მოსწავლეს შეუძლია ვიზუალურად აღიქვას და/ან თავად შექმნას სხვადასხვა ტიპის ტექსტი, ვიდეო და აუდიო მასალა.
ქართ. III. 10 მოსწავლეს შეუძლია კითხვის ზოგიერთი სტრატეგიის გამოყენება.



მეთოდოლოგია: ჯგუფური, ინდივიდუალური, კითხვა-პასუხი, წყვილური, როლური თამაში.
კურსის მოკლე აღწერა: ,,ნორჩ მკითხველთა წრე ქართულ ლიტერატურაში ხელს შეუწყობს მოსწავლეთა მაღალ მოტივაციას გაგება-გააზრეაბით კითხვაში. შეუქმნის მოსწავლეებს წიგნის კითხვისადმი ინტერესს. წრე ითვალისწინებს მესამე კლასის მოსწავლეთა საჭიროებებს და უნარებს.წრის სამუშაო თემები მოიცავს მრავალფეროვან დავალებებს მოსწავლეთა განვითარებისათვის. 
კურსის ფარგლებში მოსწავლეები უფრო ღრმად შეისწავლიან ლიტერატურული ტექსტის წაკითხვას, მოსმენას და მათი შინაარსის გადმოცემას. მოსწავლეები შეძლებენ ძირითადი ენობრივი გრამატიკული საშუალებების სათანადოდ გამოყენებას. გამოიმუსავებენ ანალიტიკური აზროვნების უნარჩვევას.
რესურსები: წიგნები, ილუსტრაციები, კომპიუტერი, ინტერნეტი, ტესტი, მოსწავლეთა ჩართულობით შექმნილი რესურსები.
N
რიცხვი
თემა
აქტივობა
რესურსი
შენიშვნა
1
20.09
ნ.სურმავა
,,ხელთათმანი“
ტექსტის კითხვა მონიშვნებით
დაბეჭდილი ტექსტი; თაბახის ფურცლები; წებოვანი ფურცლები
შენიშვნა
2
24.09
ნ.სურმავა
,,ხელთათმანი“
ჯგუფური მუშაობა ,,დაკარგული სიტყვები“; დაასრულეთ წინადადება ;
სწორი/არასწორი.
წებოვანი ფურცლები;
თაბახის ფურცლები;
კალამი;
 სქემები.

3
27.09
ვასო გულეური ,,ჩურჩხელები“
ტექსტის პაუზებით კითხვა
ტექსტი

4
1.10
ვასო გულეური ,,ჩურჩხელები“
ტექსტის კითხვა-ანალიზი, ლექსიკური მარაგის გამდიდრება, კითხვების დასმა
ტექსტი, ტესტები,
სქემები.

5
4.10
ვასო გულეური ,,ჩურჩხელები“
ტექსტის წაკითხვა და მისი გაგება, ჩუმი კითხვა.
ტექსტი თითოეული მოსწავლისთვის.

6
8.10
ვასო გულეური ,,ჩურჩხელები“
ტექსტის კითხვა, გახსენება. მთავარი იდეის გამოყოფა, კითხვების დასმა.
კროსვორდის შევსება.
ტექსტი,
კალამი,
ფანქარი,
ბუკი.

7
11.10
ხალხური ლექსები
ტექსტის კითხვა- ხმამაღალი კითხვა, გაგება გააზრება.
ტექსტები,
თაბახის ფურცლები.

8
15.10
ხალხური ლექსები
ლექსის კითხვა-ლექსიკური მარაგის გამდიდრება; უცნობი სიტყვების ახსნა;
წაკითხული ტექსტის მიხედვით ილუსტრაციების შექმნა;
ლექსის გაშინაარსება.
ტექსტები,
თაბახის ფურცლები;
ფანქრები;
კალმები.

9
18.10
მ.წიკლაურის ,,როგორ გაჩნდა შავი არაგვი“
ტექსტის კითხვა მონიშვნებით,
ანალიზი,
კითხვებზე პასუხის გაცემა(ზეპირად)
ტექსტი, თაბახის ფურცლები, დაფა, ცარცი, კალამი.

10
22.10
მ.წიკლაურის ,,როგორ გაჩნდა შავი არაგვი“
მთავარი იდეის გამოყოფა, ჰიგიენაზე საუბარი.
ტექსტები, ფანქარი, თაბახის ფურცლები, კალამი.

11
25.10
თ.ადამიას ,,კოდალების თავსამკაული“
ტექსტის კითხვა პაუზებით, წაკითხულის მიმართ საკუთარი აზრის გამოხატვა.
ტექსტი, დაფა , ცარცი, წებოვანი ფურცლები.

12
29.10
თ.ადამიას ,,კოდალების თავსამკაული“
ტექსტის კიტხვა , მთავარი იდეის გამოყოფა, პერსონაჟის დახასიათება.
ტექსტი, დაფა, სქემა, კალამი.

13
1.11
ლ.ასლამაზიშვილის ,,ვინ მღერის ტკბილ ნანას“
ტექსტის კითხვა პაუზებით, კითხვის დასმა, იავნანას მოსმენა ინტერნეტუის გამოყენებით, სიმღერის სესრულება.
ტექსტი, ბუკი.

14
5.11
ლ.ასლამაზიშვილის ,,ვინ მღერის ტკბილ ნანას“
ტექსტის გახსენება
ტექსტი, ბუკი.

15
8.11
ი.გოგებაშვილის ,,წიგნი ვის ეკუთვნის“
ტექსტის კითხვა,
პერსონაჟების გამოყოფა და მათი დახასიათება.
საკითხავი მასალა, დაფა, ცარცი, კალამი.

16
15.11
ი.გოგებაშვილის ,,წიგნი ვის ეკუთვნის“
შინაარსის გამოტანა, კითხვა პასუხი წერილობით.
ტექსტი, რვეული, დაფა, ცარცი, კალამი.1

17
18.11
ზღაპარი ,,როგორ სწავლოლობდა გოჭი ფრენას“
საუბარი ზღაპრის შესახებ, ტექსტის კითხვა.
ტექსტი, ბუკი, კალამი, ფურცლები.

18
22.11
,,წერო და მელა“-
 იგავ-არაკი ეზოპეს მიხედვით
განვიხილავთ თუ რა არის იგავი, ვისუბრებთ ,,წეროსა და მელაზე“.
ტექსტი, ბუკი, კალამი, რვეული.

19
9.11
პ.იაშვილი ,,მთაში მოსულა ზამთარი“ (ლექსი)
პაუზებით კითხვა, გაგება-გააზრება.
ტექსტი, დაფა, ცარცი, კალამი.

20.
1.12
პ.იაშვილი ,,მთაში მოსულა ზამთარი“ (ლექსი)
ზეპირი კითხვა სასვენი ნიშნებისა და ინტონაციის დაცვით.
წიგნი და კალამი.

21
10.12
ვაჟა-ფშაველას ,,სათაგური“
ტექსტის გამომეტყველებით კითხვა. კითხვებზე პასუხი.
ტექსტი, დაფა ცარცი, რვეული, კალამი.

22
17.12
ვაჟა-ფშაველას ,,სათაგური“
ტექსტის შინაარსის გადმოცემა, წაკითხულის გააზრება.
ვაჟა-ფშაველას ,,სათაგური“

23
20.12
შემაჯამებელი გაკვეთილი
შესწავლილი ტექსტების გახსენება.
თაბახის ფურცლები, კალმები, დაბეჭდილი ტესტები.


მუშაობის პროცესში




No comments:

Post a Comment